27 آذر 1397

                          

  • نام و نام خانوادگی: حسین دهقان
  •  سمت: سرپرست
  • تحصیلات: کارشناسی ارشد عمران (خاک و پی)
  • مدت انتصاب: 96/5/24
  • سوابق خدمت:
  • رئیس اداره راه و ترابری شهرستان خمین
  • رئیس اداره راه و شهرسازی اراک
  • معاونت مسکن اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان

 


 

        • نام و نام خانوادگی: مرتضی دانایی
        • سمت: سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل
        • تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت اجرایی
        • زمان انتصاب: فروردین 97
        • سابقه خدمت: 10سال
        • سوابق: رئیس امور اداری به مدت 9 سال
          لینک شرح فرآیند خدمات معاونت
      • شرح وظایف:                                                                           
        1- سرپرستي و هدايت كليه واحدهاي تحت نظارت به منظور حسن انجام وظايف محوله
        2- نظارت بر گردش كار كليه فعاليت هاي اداري، ساختاري، رفاهي مالي و محاسباتي و كوشش به منظور رفع مشكلات مربوطه و ارائه گزارشهاي مستمر در زمينه فعاليتهاي جاري به قائم مقام وزير و مديركل استان
        3- سرپرستي و نظارت بر امر پيش بيني نيروي انساني مورد نياز اداره كل و نيازهاي آموزشي در قالب اعتبارات سالانه، افت نيروي انساني و ساير متغيرهاي موثر به منظور تنظيم برنامه جامع نيروي انساني
        4- نظارت بر فعاليت هاي كميسيون تحول اداري اداره كل در راستاي تحقق هفت برنامه تحول اداري و ارائه گزارش هاي لازم به قائم مقام وزير و مديركل استان و حوزه ستادي وزارتخانه
        5- نظارت بر امر تجزيه و تحليل سيستم ها و روشهاي انجام كار و اصلاح روش هاي اختصاصي و مشترك با هماهنگي حوزه ستادي در جهت ارتقاء بهره وري، كارآيي ، رضايت ارباب رجوع، كاهش هزينه ها و حذف مراحل زائد
        6- نظارت بر امر استقرار نظام مديريت بهره وري به منظور استفاده بهينه از منابع انساني، مالي ، اطلاعاتي ...
        7- نظارت بر نحوه ارائه خدمات پشتيباني از قبيل : انساني، مالي و ... به ساير قسمت ها از طريق واحدهاي زير مجموعه
        8- نظارت بر نحوه تدارك مواد مصرفي و قطعات يدكي ماشين آلات و ذخيره و مصرف آنها طبق مقررات مربوط
        9- نظارت بر چگونگي واگذاري امور خدمات عمومي اداره كل به بخش خصوصي
        10- نظارت بر انجام امور دبيرخانه اي اداره كل
        11- نظارت بر نحوه پرداخت هزينه هاي جاري و عمراني طبق ضوابط و مقررات مالي مربوط
        12- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات از لحاظ رعايت ضوابط و مقررات مالي مربوط
        13- كنترل نحوه نگهداري حساب ها و تنظيم دفاتر مالي و اموالي اداره كل با تبادل نظر و همكاري واحدهاي ذيربط استان
        14- برقراري ارتباط و انجام هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي ذيربط استان به منظور رفع ابهامات، مشكلات و تنگناها در مورد وظايف و مسئوليت هاي محوله
        15- نظارت بر حسن اجراي آئين نامه ها، دستورالعمل ها، قوانين و مقررات در واحدهاي زيرمجموعه
        16- برقراري ارتباط و انجام هماهنگي هاي لازم با دستگاه هاي ذيربط استان
        17- شركت در كميسيون ها، كميته ها و شوراهاي مربوطه حسب قوانين و آئين نامه هاي موضوعه
         

    •  

 

شرح وظایف:                                                        
  1. راهبري برنامه هاي حوزه معاونت و هدايت واحد هاي تحت سرپرستي در اجراي وظايف محوله .
  2. راهبري اجراي اهداف و خط مشي هاي قانون نظام مهندسي وكنترل ساختمان .
  3. راهبري و هدايت واحد هاي تابعه در امور مرتبط با اداره كل نظام مهندسي ساختمان استان و كانون كاردانهاي فني و ساير تشكل هاي حرفه اي و صنفي .
  4. راهبري امر ارتقاء كيفي مهندسي ساختمان در استان از طريق پيشنهاد اصلاح قوانين ، مقررات ، روش ها و ساختار اداري و اجرائي مربوطه .
  5. راهبري اجراي برنامه هاي مرتبط با تامين و توسعه مسكن و ارائه راهبرد هاي لازم به منظور جلب مشاركت بخش خصوصي و تعاوني در سرمايه گذاري بخش مسكن .
  6. راهبري امور مرتبط با خانه هاي سازماني .
  7. رهبري امر همكاري و هماهنگي با ساير دستگاه هاي ذيربط استاني در راستاي وظايف مرتبط با بخش مسكن و ساختمان .
  8. راهبري امر مديريت توليد و عرصه مسكن .
  9. شويق استفاده كنندگان از فن آوري هاي نوين در ساخت و توليد انبوه مسكن و ساختمان و نظارت بر ايجاد بانك اطلاعات مربوط به توليد كنندگان مسكن و ساختمان ، مصالح و كالاهاي مرتبط با ساختمان در سطح استان و بهره برداري از آن .
  10. شركت در جلسات منعقده به منظور تسهيل در اجرا و پيشرفت پروژه ها و ارائه گزارش به مدير كل .
  11. شركت در كمسيونها ، كميته ها و شورا هاي مربوطه حسب قوانين و آئين نامه هاي موضوعه .

 شرح وظایف:

راهبري و نظارت بر امر اجراي ضوابط و مقررات شهرسازي و معماري(مصوبات شورايعالي شهرسازي و معماري ايران) قوانين مربوطه و طرحهاي شهرسازي و معماري،عمران شهري و طرحهاي شهري.
راهبري و نظارت بر تهيه و اجراي طرحهاي توسعه و عمران(جامع)ناحيه،مجموعه هاي شهري و جامع شهري ، طرحهاي تفصيلي، طرحهاي معماري و طراحي شهري،طرحهاي ويژه،شهرك ها و شهرهاي جديد.
راهبري و نظارت بر اجراي آئين نامه هاي مربوط به نحوه بررسي و تصويب طرحهاي توسعه عمران محلي و ناحيه اي منطقه اي و ملي مقررات شهرسازي و معماري كشور و همچنين استفاده از اراضي و احداث بنا و تاسيسات در خارج از محدوده قانوني و حريم شهرها.
راهبري دبيرخانه هاي كميسيونهاي تخصصي مسكن و شهرسازي و كميسيون ماده 5 در استان.
راهبري و نظارت بر طرحهاي مطالعاتي و تحقيقاتي در سطوح محلي.
ظارت بر تنظيم قرارداد با مهندسين مشاوربه منظور تهيه طرحهاي توسعه و عمران (جامع) ناحيه،مجموعه هاي شهري و جامع شهر، تفصيلي،طرحهاي ويژه،طراحي شهري و معماري و طرحهاي مطالعاتي و تحقيقاتي.
شركت در كميسيونها،كميته ها،شوراهاي مربوطه حسب قوانين و آئين نامه هاي موضوعه.
راهبري و نظارت بر تهيه و تنظيم برنامه هاي ميان مدت و كوتاه مدت واحد هاي تابعه و ارزيابي ميزان تحقق برنامه هاي مذكور
همكاري و هماهنگي با ساير دستگاههاي ذيربط استاني در راستاي وظائف مرتبط با بخش شهرسازي و معماري.
راهبري و نظارت بر كليه امور مربوط به بخش شهرسازي و معماري در استان.
همكاري و مشاركت با معاونت شهرسازي و معماري حوزه ستادي در زمينه تهيه و تنظيم لوايح و قوانين و ضوابط و معيارها و استانداردهاي شهرسازي و اجراي ساير امور محوله.

 

  •  نام و نام خانوادگی: سید حسین  موسوی  
  • سمت: سرپرست معاون املاک و حقوقی
  • تحصیلات: لیسانس حقوق قضایی
  • مدت انتصاب: از فروردین97
  • سابقه خدمت: 7 سال
  •                                                                                                                                              
  •  

  • لینک شرح فرآیند خدمات معاونت 
  • لینک شناسه فرآیند خدمات

شرح وظایف:

1- راهبري برنامه هاي حوزه مديريت و هدايت واحدهاي تحت سرپرستي در اجراي وظايف محوله
2- راهبري امر ارزيابي و برآورد قيمت اراضي مورد خريداري و تملك شده و همچنين اراضي كه به متقاضيان واگذار مي شود براساس قانون و آئين نامه اجرايي مربوطه
3- كنترل امر جمع آوري آمار و اطلاعات و ساير داده هاي مورد نياز جهت برنامه ريزي فعاليت ها و اقدامات واحدهاي تحت سرپرستي و ارائه نتايج به مديركل استان
4- نظارت بر ايجاد و به روز رساني بانك اطلاعات زمين در استان
5- برقراري ارتباط با واحدهاي مختلف استان به منظور كسب اطلاع از فعاليت هاي آنان در رابطه با زمين و امكانات واگذاري آن و همچنين كسب آمار و اطلاعات در خصوص فعاليت هاي انجام شده بر روي زمين هاي شهري در سطح استان
6- نظارت بر امر حفاظت از اراضي در سطح استان
7- نظارت بر امر شناسايي، انتخاب زمين مناسب براي پروژه ها و امكان سنجي اراضي و تحويل زمبن
8- شركت در كميته ها و جلسات منعقده و ارائه گزارش به مدير كل استان
9- تهيه برنامه هاي اجرايي مديريت و گزارش پيشرفت كارها در قالب برنامه هاي مصوب به مدير كل استان
10- راهبري امور دبيرخانه كميسيون تشخيص موضوع ماده 12 قانون زمين شهري
11- راهبري امر ارزيابي عرصه و اعيان مستحدثات واقع در مسير راه ها و پرداخت بهاي آنها 

  •  نام و نام خانوادگی: اسماعیل باغبان                                                                
  • سمت: معاون فنی و اجرایی
  • تحصیلات: فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری
  • مدت انتصاب: از تیرماه 91 تا کنون
  • سابقه خدمت: 14سال
    لینک شرح فرآیند خدمات معاونت
  • لینک شناسه فرآیند خدمات
  • شرح وظایف:
  1. نظارت بر امر تدوين برنامه هاي فني و اجرائي منطبق با سياست هاي ابلاغي
  2. نظارت بر امر نيازهاي سازمان هاي دولتي مستقر در استان به ساختمان هاي اداري، تخصصي و عمومي و ارائه گزارش به قائم مقام وزير و مديركل استان
  3. نظارت بر تهيه و اطلاعات مربوط به پروژه هاي مالي در دست اجرا اعم از اعتبارات و پيشرفت هاي فيزيكي و پرداخت ها به منظور جمع بندي و ارائه گزارش به قائم مقام وزير و مديركل استان
  4. انجام هماهنگي با واحدهاي تحت سرپرستي به منظور برآورد نيازهاي تداركاتي طرح ها و پروژه هاي ملي و استاني و ارائه به حوزه قائم مقام وزير و مديركل استان جهت اتخاذ تصميم
  5. نظارت بر تنظيم قرارداد با مهندسين مشاور به منظور تهيه طرح هاي بخش
  6. شركت در كميسيون ها، كميته ها ، شوراهاي مربوطه حسب قوانين و آئين نامه هاي موضوعه
  7. نظارت بر تهيه و تنظيم برنامه هاي ميان مدت و كوتاه مدت واحدهاي تابعه و ارزيابي ميزان تحقق برنامه هاي مذكور
  8. همكاري و هماهنگي با ساير دستگاه هاي ذيربط استاني در راستاي وظايف مرتبط با بخش فني واجرايي
  9. نظارت بر كليه امور مربوط به بخش فني و اجرائي در استان
  10. همكاري و مشاركت با حوزه ستادي در زمينه اجراي ساير امور محوله

 

                
                           دفتر عمران و بهسازی شهری استان                                                             
معرفی: 
دفتر عمران و بهسازی شهری استان به عنوان مجموعه متناظر استانی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه بهسازی ، بازآفرینی ، توانمندسازی محلات هدف قدیمی ونابسامان شهری در چارچوب سیاست های ابلاغی وزارت متبوع و توسعه و ترویج فعالیت های فوق الذکر از طریق مشارکت شهرداری ها ، ساکنان و مالکان بافت های صدرالاشاره فعالیت میکند.
این اداره عملا در دوبخش
الف: گروه تخصصی بازآفرینی بافت های میانی و پهنه های تاریخی شهرها
ب: گروه تخصصی بازآفرینی سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین
انجام وظیفه مینماید.
راهبری هر بخش توسط گروه تخصصی از همکاران انجام می گیرد.

 شرح وظایف:

با توجه به سیاست های جدید دولت و دستورالعمل های ابلاغی وزیر محترم و همچنین مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سند مصوب بازآفرینی پایدار شهری و بهسازی بافت های ناکارآمد کلیه محدوده ها و محله های نابسامان درونی شهرها ، سکونتگاههای غیررسمی ، بافت های روستایی ادغام شده با محدوده شهر و محدوده ها و نواحی با کاربری ناهمگون شهری در دستور کار این حوزه قرار گرفته است.
به طور کلی مهمترین وظایف حوزه بافت های فرسوده شهری و سکونتگاههای غیررسمی عبارتند از:
1.ایجاد و استفاده از بسترهای نهادی و قانونی به منظور مدیریت محدوده ها و محله های هدف و راه اندازی و فعالسازی ستاد های بازآفرینی شهرستانی و استانی
2.ایجاد ساز و کار مناسب و ارائه خدمات فنی و مشاوره ای لازم به ساکنان محدوده ها و محلات هدف به منظور ارتقای کیفی ساخت و ساز در فرآیند بهسازی ونوسازی واحدهای مسکونی آن ها
3.تهیه برنامه های ویژه جهت تامین خدمات آموزشی، بهداشتی ، درمانی، اوقات فراغت و ارتقای امنیت در محدوده ها و محلات هدف
4.ایجاد هماهنگی لازم بین مدیریت شهری و دستگاههای مرتبط به منظور انجام اقدامات مشترک در راستای اجرای برنامه های عملیات مشترک
5.تعریف پروژه های تاثیرگذار و تجهیز منابع مشارکتی با محوریت شهرداری ( محرک برنامه های بازآفرینی شهری)
6.ظرفیت سازی و آموزش کنشگران مرتبط در جهت دستیابی به اهداف تعیین سند
7.انجام امور دبیرخانه ای ستادهای بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف در سطح استان و هماهنگی ستادهای شهرستانی
8.پیگیر تحقق برنامه های اجرایی سالانه و در اولویت قرار گرفتن تحقق برنامه های احیا و بهسازی ونوسازی شهری در برنامه های مدیریت شهری و پیگیری تخصیص اعتبارات لازم در بودجه های سنواتی در اختیار دستگاههای مذکور
9.کنترل و نظارت بر تهیه و اجرای بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های شهری و توانمندسازی سکونتگاههای غیر رسمی در راستای طرح های مصوب بالا دست و سیاستهای وزارت متبوع.
10.بررسی و ایجاد هماهنگی با دستگاههای ذیربط در رابطه با اجرای طرح های بهسازی و نوسازی محلات، ساختمان های با ارزش و یا فرسوده.
11.پیگیری ارتقا کیفیت محیط زندگی شهری با بهبود استاندار های شهرسازی در محدوده های شهری.
12.بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه راهبردها، برنامه های بلندمدت، میان مدت، کوتاه مدت و ضوابط، مقررات و دستورالعمل های لازم مرتبط با بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری استان به ستاد وزارت متبوع.
13.پیگیری و ترویج امر بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری در بین شهرداری ها، ساکنین، مالکین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط.
14.پیگیری اصلاح کاربری های نامتناسب با زندگی امروزی شهری و انتقال صنایع مزاحم شهری، زندان ها، پادگان ها، و نظایر آنها.
15.پیگیری انجام حمایت های قانونی از مردم و بخش غیر دولتی توسط دستگاههای ذیربط.


            اعضای ستاد بازآفرینی استان          بخشنامه ها و صورتجلسات         اعضای ستاد ملی بازآفرینی 


 

 

طراحی سایت